Träningar och tankar



Med dunder och brak kom sommar värmen till oss genom ett kraftigt åskväder här i Gällivare. Kanske jag dansade lite för häftigt sol och regndansen....

Hela helgen har jag tillbringat ute på hundklubben med lydnad och spår i skogen... och kikat lite på när kursdeltagarna i agilitykursen kämpade på med sina hundar ute på banan  

Även på måndag var jag och Puma en sväng på klubben och körde lydnad och sedan gick jag var sitt spår till båda vovvarna. Oj vad härligt det var ute i skogen, bara några få snöfläckar kvar


Årets första mjukglass har hunnits ätas och årets första myggbett pryder mina armar


Här kommer lite bilder  


Puman tar vattenpaus och myser i solen


Sommaren är på G...


Härliga gröna färger!


På väg ut....


Puma fick jobba ordentligt 
på olika underlag...


Upphittad pinne och efter bus och
godis var tösen ivrig att arbeta igen


Lugnt och noggrant...Duktig Puma

Tappade första pinnen, Puma var övertaggad och slog fram och tillbaka  men tog vinkeln perfekt och sedan coolade hon ner sig och spårade lugnt och metodiskt. I slutet kom vi ganska nära vägen, där blev hon osäker och kollade upp spåret några gånger genom att snurra runt i vida svängar innan hon bestämde sig, satte fart och plockade slutet. Bravo Puma


Så var det lillmatte och Novas tur!


Agility är superkul men här har ni en till
lycklig hund i spårskogen


Duktiga Nova

Nova tappade andra och sista pinnen, det gick undan och hon slarvar mycket men den glädjen hon visar när hon får arbeta med spårlinan på lockar till sig många goda skratt

Idag var jag ut till klubben för att köra Pumas första skott träning för i år. Förra året hann vi inte med så många skott träningar och eftersom jag jobbar skift nu måste jag försöka passa in skott träningarna i år.

Dock höll jag på att missa träningen eftersom jag varit på en akut tid hos optikern för ögonkontroll  Har haft återkommande problem med ögonen de senaste månaderna. Ser dåligt, dubbelt och nästan dagligen huvudvärk eller migrän  
Syn-styrkan på linserna har justerats eftersom... men nu bestämde jag mig för att ringa till min förra optiker och höra om dom kunde hjälpa mig  Hoppas nu det ordnar sig, inte bara mina ögon är trötta på det här...även min hjärna är det

Åter till skott träningen...Hade tur att Anneli och Siv var på klubben och just satt igång med skotten  

Började leka lite med Puma men när jag märkte att hon inte reagerade nämnvärt på skotten fick hon ligga ner passiv.
Trots en stressig start, direkt ut från bilen och ut på plan (dålig planering matte ...) låg Puma fint och kikade bara bort mot skytten (Anneli) när skotten kom...Men så låg ju Sivs schäfer Pärra lugnt och tryggt på platsliggning några meter bort...och visade åt Puma att så här gör man  

Sitter och funderar på vad jag ska ta upp på Carinas kurs som vi ska gå nu i helgen...bäst att anteckna några rader

 Skänker en extra tanke till min vän Therese och hennes familj
som förlorade två nära anhöriga i gruvolyckan i LKAB

 
 Var rädda om varandra!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja vad hemskt med olyckan vilken tragegi att mista 2 av sina närmaste.Varma tankar till de anhöriga.

Lyckades vara o träna agility då de var skottträning men lill pralinen verkade inte bry sig:) sen en härlig promenad i skogen.

Hade behövt vara o träna mer men ej hunnit pga arbetet men hoppade däcket nu o tog säcken utan problem :) så kul det är:)

2010-05-19 @ 23:31:30
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Annika igen

Kolla in te mig satt in bilder från Agilityn:)

Ha en riktigt bra pingsthelg.Annika m grabbar

Fina bilder du tagit i spårskogen ja nu är sommarn

på G härligt.

2010-05-22 @ 08:58:40
Postat av: Malin & Nessa

Härligt att snön äntligen är borta hos er och att ni kan komma ut i skogen igen. Nessa och jag har också varit ute och spårat en del, och bara hon slutar löpa ska vi börja åka på skotträning vi också.

Hoppas allt är bra med er alla där uppe!

Kramar!

2010-05-22 @ 15:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0