Hockey-söndag

Idag har jag varit och tittat på hockey.Sonen hade hemmamatch mot Piteå.Det blev en riktigt spännande match,iallafall dom två första perioderna.Den tredje perioden var det mycket ruff och irritationer så när 6 min återstod och ställningen var 5-5 blev fem stycken av hemmalaget utvisade efter ett rejält slagsmål  +att det redan satt en utvisad i båset.I Piteå-laget blev  tre spelare utvisade.Hmm...inte bra   Så det hela slutade med att Piteå kvitterade med två mål så grabbarna förlorade med 7-5.Nåväl det är bara och ta nya tag till nästa match och lämna boxarhandskarna hemma! Tyckte iallafall att Jonte kämpade på bra och gjorde en bra match! Efter hockey-matchen åkte jag hem.Jag hade lämnat Puma hemma med dom andra hundarna så jag visste inte om hon hittat på något bus när jag kom tillbaka.En gång hade hon lattjat med dammsugaren och bitit sönder dammsugar-slangens fäste så jag fick reparera den med brun isoleringstejp,skitsnyggt  Men bus-Puma hade uppfört sig väl,allt var i sin ordning.Åkte sen och tog en kortare prommis med hundarna.Nova och Puma rejsade som tok i skogen,synd att jag inte hade med mig kameran! Sen när jag kom hem tog jag med Nelly på en promenad.Hon behöver få gå och lunka i sin egen takt.Idag var hon pigg och rullade sig i snön  Trots sina 14 år kan hon ännu bete sig som en valp.Är så glad att hon ännu är med oss  Nelly 2 år

Kommentarer
Postat av: sussi

Ska bli kul att läsa din blogg.Har lagt till den i favoriter.

2008-11-16 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0