Busväder med bus Puma

Hela helgen har vi spenderat på hundklubben med lydnadsgänget från kursen. Det har varit superkul och Puma har nog haft lika kul som mig    Vi har gått igenom linförighet, platsliggning, framförgående, apportering, snabba lägganden mm. Vi har haft riktigt aprilvädret med allt från sol, snö, hagel ,blåst och mulet.

Det som jag är mest nöjd med i helgen är att Puma äntligen håller fast apporten    utan att spotta ut den och att hon låg kvar på platsliggningen i grupp eftersom vi aldrig gjort det förut. Dock var hon orolig idag på sista platsliggningen vi gjorde. Hon satte sig upp flera gånger och började tugga på en isklimp och vägrade sedan att lägga sig ner   men jag tror hon var lite slut i knoppen efter en hel helgs kursande. Men nu på kvällen har hon piggnat till och busat här hemma medans jag legat på soffan framför tv:n   

Vi har fått en hel del tips om hur vi ska träna vidare på dom olika momenten och jag känner att den här helgen var både givande och rolig både för mig och Puma 

Idag på förmiddagen var Evelina med och fotade lite kort så här är några av dom;


 Maria och Kira visar framförgående

Samling vid stolpen.


Våra kursledare Siv och Maria. Kira vill busa.


På väg in på plan för platsliggning.


Full aktivitet i snöstorm.


Puma ser lite fundersam ut.


Marias fina dobermanvalp Kalle.


Jag och Puma.


Vi tränar framförgående.


Och busar mycket...


Vad tänkte du matte?


Anna-Lena och Ztjärna.


Nessa busar med matte Malin.


Anna tränar framförgående med Wilda.


Full fart framåt.


Lycklig Puma på kurs.


Visst är jag gullig? 

Nu är det dags att försöka sova för imorgon är det uppstigning 04.30   


Kommentarer
Postat av: Malin

Vaad fina bilder! :D Duktiga du och Pumani är!

2009-04-21 @ 20:28:52
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Linnea

Vad roligt med kurs! :) Puma är himla söt och lik mamma Prima :)

2009-04-23 @ 18:04:48
URL: http://www.prilin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0