Mot ljusare tider

Min pappa har nu blivit opererad och mår efter omständigheterna bra    Eftersom det var en så pass komplicerad operation har man gått som på nålar här hemma och inte tagit sig för att göra någonting. Tack alla mina vänner för era kommentarer i bloggen, telefonsamtal och sällskap    Nu väntar vi bara på att pappsen ska få komma hem.

Något annat positivt som också har hänt den här veckan är att jag har blivit erbjuden att få komma tillbaka på min förra arbetsplats (Aimpoint) och jobba till att börja med i nästan 4 månader   Eftersom det här var ett bättre erbjudande än semesterjobbet i Aitik som bara är 7 veckor så väljer jag att jobba på Aimpoint och börjar redan nu på måndag. Dessutom kan jag ha med Puma i bilen och rasta henne på mina raster + att vi har friskvårdstimme, flex och lediga helger   Toppen att slippa leva på a-kassan en tid framöver   
Jag hoppas dock att det blir lite övertid på jobbet så jag kan spara ihop pengar till lite Puma-saker. Hon skulle behöva spårsele och spårlina, en bur, en ny springer till cykeln så vi kan cykla i sommar   och ett tjänstetecken för här ska det minsann tränas i sommar    Dessutom ska vi HD och AD-röntga både Puma och Nova och det kostar ju också en slant.
Men det är inget jag bekymrar mig i just nu, jag är bara så glad att min pappa snart kommer hem 

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj så skönt att allt gick bra.

Vi syns på måndag. Här tränas det för fullt :)

2009-04-03 @ 10:10:32
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Ola

sedan får du väl ta å göra som andra,komma ner å hälsa på:)

2009-04-03 @ 21:09:14
Postat av: Lena

Ja vad kul att Sussi fick jobb,hon satsade på ett rejält miljö-ombyte :)

2009-04-04 @ 00:12:26
Postat av: Ullis

Hej!

Är ett tag sedan jag "hälsat på", vad eländigt med din pappa, vad skönt att han mår bättre nu!! Kul att du får tillbaka på Aimpoint :)

Ha det bäst!

Kramar/Ullis

2009-04-04 @ 21:22:50
Postat av: Mari Freja Izla Elmo

Oj hade ingen aning om att din pappa blivit sjuk, det känns alltid jobbigt när något sådant händer inom familjen. Skönt att det verkar ordna sig. Kul att du har en egen blogg och tack för din fina hälsning i min gästbok. Toppen att du får jobba det måste vara hemskt att gå arbetslös, vet inte hur jag skulle klara det ekonomiskt!? Man suckar och gnäller varje dag man släpar sig till jobbet men nog ska man allt vara glad man har ett jobb att gå till, helst i dessa tider..

2009-04-06 @ 19:54:00
URL: http://www.123minsida.se/frejafamily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0