Trött

I måndags kom mina föräldrar hem på kvällen och hemresan hade gått bra 
Jag och Puma var även på kurs på måndag. Vi började med linförighet där vi skulle gå en i taget och Anna-Karin kommenderade hur vi skulle gå.. Meningen med övningen var att vi skulle titta på hur hunden reagerade när någon stod på sidan om och ropade och samtidigt få tips om vad vi själva skulle tänka på.
Puma reagerade inte när A-K stod och ropade och mig reagerade hon inte heller på....nej det enda som existerade var att mycket noggrant gå med nosen i backen och spåra var alla andra hundar hade gått  

Nåväl eftersom jag tog ut Puma direkt från bilen och det här var första övningen vi hade för kvällen blev jag inte speciellt förvånad. Hon brukar vara ganska nosig/okoncentrerad i början när vi kommer ut på hundklubben och det tar ett tag innan polleten trillar ner  Nåväl, det går säkert bättre nästa gång.

Sedan tränade vi framförgående och då hakade Puma snabbt på och var med till 100% för det här tyckte hon var kul.   Efter det tränade vi snabba lägganden och avslutade med en platsliggning där alla hundar låg på en rad efter varandra. En kul kurs-kväll fast man var ganska stelfrusen när man klev in i klubbstugan för att dricka lite kaffe och planera för nästa gång.

Jag hade tänkt att åka ut till klubben ikväll (onsdag) och träna lite lydnad men är så fruktansvärt trött så jag stannade hemma. Har ju börjat jobba igen och stiger upp halv fem varje morgon   så kroppen har nog fått en chock efter den långa ledigheten... Men snart  är man ju påsk-ledig så då ska jag sova ut ordentligt så man får lite energi tillbaka. Eftersom vi ska vara hemma under påsken blir det nog både tid och ork till lite hundträning också!

Nu ska jag ta en kopp kaffe innan jag slår pannan i tangentbordet  Måste både diska och gå ut med hundarna innan jag kan krypa i lopp-lådan. 



Kommentarer
Postat av: Barbro

Glad Påsk på er hundfolk...

2009-04-08 @ 21:24:10
URL: http://jebas.com
Postat av: Annika

Glad påsk vars hittar du alla fina figurer:)?

// Annika

2009-04-09 @ 00:01:59
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Catti

Då var det nog er han träffade :) Han tyckte att det såg ut som Nova iaf :) Glad Påsk!

2009-04-09 @ 07:25:04
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Linnea & Roya

Haha, Puma låter fruktansvärt lik Roya när det kommer till att vara på brukshundsklubben :)

2009-04-09 @ 13:11:12
URL: http://linneasophia.blogg.se/
Postat av: Nina

Glad påsk!

2009-04-09 @ 15:17:40
Postat av: Marie Louise

En riktigt glad påsk på er allihopa

2009-04-09 @ 21:22:29
URL: http://www.sundlings-hundliv.se
Postat av: Anna-Karin och Dante

Glad Påsk på er.Lycka till med hundträningen,ni är så duktiga.

2009-04-10 @ 08:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0