Till skogs

I fredags blev det snabbt och packa med sig lite kaffe och korv och bege sig ut i skogen. Jag och Evve lade spår till Puma och Nova. Siv och Pärra som var efter samma skogsväg kom och höll oss sällskap vid läger-elden   Vi grillade korv och drack kaffe / festis och pratade.
Sedan var det dags att gå spåren, Evve hade gått ett litet kringelkrok spår åt Puma men det gick bra, en pinne missade hon men resten plockade hon malligt upp  Jag trasslade lite med spårlinan när Puma gjorde sina snurr-varv runt träd och stubbar....måste ju träna lite med 10 meter mellan hund och förare....

Till Nova hade jag lagt ett spår med mycket vinklar. Hon snurrade på ibland i vinklarna men gick riktigt bra, spårade noggrant och plockade pinne efter pinne tills näst sista vinkeln...där tappade hon spåret och gick runt runt....och tappade intresset.....  Hon verkade vara riktigt trött men efter en stund tog hon upp spåret igen, gick alldeles förbi nästa pinne (trampade nästan på den) och gjorde en perfekt vinkel ner till slut-pinnen 

Sen var det bara att skynda hemåt, Evelina skulle iväg kl 14.00 till Byske. Agility-tävlingar i helgen!!

På lördag åkte jag, Malin och Josefin ut i skogen för att lägga spår och köra uppletande med våra hundar. Jag lade ett spår till Josefins vovve Dalton, där jag blandade leksaker och spår-pinnar. Dalton hade aldrig spårat efter en annan människa än sin matte och  spår-pinnar var också något nytt men oj vad duktig han var!!
 Hittade alla pinnarna och leksakerna och tog vinklarna perfekt 

Josefin hade lagt spår åt Nessa där spåret bland annat gick upp och ner på en höjd (det blev lite backträning för Malin) och Malin hade lagt ett spår åt Puma med lite kringelkrok och runt runt    Både Nessa och Puma spårade toppenbra och hittade alla pinnarna   så vi kände nog oss alla nöjda när vi styrde bilarna hemåt! 

Tack Josefin för att du fotade med min kamera 


Nessa startklar för uppletande av föremål.




Mycket mallig Nessa 


Försök till rastning av taggad schäfer 




En mallig schäfer på ingång med en vante....


Kan man få lite godis nu?


Mera saker...

 
Dalton och Josefin gör sig startklara!

 
På spåret med Puma.

 
Puma på ingång med pinne 

 
 Mera pinnar, duktig tjej 

 
Spåret avklarat och bus med bollen....

 
Dragkamp med Malin

För övrigt har jag tränat på med lydnaden dessa dagar....har känt mig pigg och haft ork. Puma krånglar på i vissa moment, bland annat har hon blivit osäker i hopp över hinder när någon står bredvid och kommenderar och framförgåendet är har vi långt kvar att nöta på ännu... 

Men vi har kul ihop på lydnadsplanen och det är huvudsaken,
 rätta känslan finns där nu...vi har blivit ett team 

Kommentarer
Postat av: Siv å Pärra

Yes, ni är ett team!

2009-08-25 @ 09:31:17
Postat av: Anna-Karin och Dante

Härligt

2009-08-26 @ 16:44:27
Postat av: Monica, Micke och Sara

Ni är så duktiga ni två och det är en fröjd att se er på planen........:)



Det är väl klart att ni är ett team!!



Ni är lika positiva både du och Snygga Puma så det kan bara bli bra.

2009-08-26 @ 20:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0