Vår älskade Nelly



  NELLY   
Vår älskade hund och bästa vän
har idag fridfullt somnat in.

2009-08-31 

                                                                                                           



 Du kommer alltid finnas med oss
 du älskade underbara hund.
  
 
 Idag har du somnat för sista gången vår älskling.
Nu kan du springa i skogen igen
leta pinnar och bada i bäckar.
Rusa runt på ängarna och leka
med bollar som du älskade.
Nu slipper du ha ont och kan busa
runt med Frasse, din bäste vän.

Du kommer alltid finnas med oss
du älskade underbara hund.
Men vi har ont i våra hjärtan
Du fattas oss
Vi älskar dig!



In my heart there will always
be a place for you
for all my life
I´ll keep a part of you with me.
And everywhere I am
There you´ll be.






En kämpe, en vän och min stora trygghet.
En glädjespridare som funnits där vid min sida
i 14 år.




Till en vän

Om det blir så att jag åldras, orkeslös och svag
och smärtan hindrar mig att sova.
Vill du då göra det som måste göras
för denna -den sista striden- kan inte vinnas.

Du kommer att vara ledsen, det förstår jag
men låt inte sorgen ta överhand.
För just denna dag, mer än någonsin
måste din kärlek och vänskap
klara denna prövning.

Vi har haft så många lyckliga år
du ville inte låta mig lida så.
När tiden är inne, snälla låt mig gå
Ta mig dit mina behov tas om hand.

Det jag begär,
stanna hos mig
tills allt är slut.
Håll om mig och tala till mig
tills dess att
mina ögon ej längre ser.

Jag vet i detta skede att
du håller av mig
det gör du för mig av godhet.

Sörj inte att det blivit just du
som måste ta detta beslut.
Vi har stått varandra så nära
alla dessa år.

Låt inte ditt hjärta
hålla tillbaka några tårar.






 Vår älskade Nelly

Vila i frid.

 
 


Kommentarer
Postat av: evelina

Never to be forgotten. <3



Vi kommer att träffas igen,

på regnbågsbron ska vi tillsammans vandra

för att aldrig mer skiljas ifrån varandra

2009-08-31 @ 23:17:03
URL: http://www.nellan.se
Postat av: Maria

Så fint du skrivit om gammelgumman Nelly. Tänker på er, förstår om det är jobbigt nu, hon var ju både din och Evelinas ögonsten. Kramar Maria

2009-09-01 @ 07:38:59
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Monica, Micke och Sara

Tårarna kommer i mina ögon.......du skriver så fint så jag verkligen kan känna era känslor.



Tänker på er allihop



Många kramar Monica Micke och Sara

2009-09-01 @ 08:04:41
Postat av: sussi

Så fint du skrivit.Måste gråta en skvätt. Det lär bli tomt hos er för Nelly fattas ju. Hon som funnits med så länge. Har tänkt extra mycket på er.

2009-09-01 @ 09:30:24
Postat av: Marléne

Vad fint du skrivit om Nelly.Jag beklagar sorgen och förstår att det är jobbigt och att ni saknar er vän.

Massor av kramar /Marléne

2009-09-01 @ 11:48:49
Postat av: Anna-Karin och Dante

Så fint skrivet..många känslor dyker upp.

Ha det bra

Kram

2009-09-01 @ 20:47:34
Postat av: Nina och grabbarna

Jättetråkigt... Ni får vara glada över att ni fick ha henne hos er så länge, hon var verkligen en "stålmormor" som kommer att saknas...

2009-09-02 @ 16:39:28
Postat av: Catti

Alla mina tankar till er! Beklagar sorgen.

2009-09-02 @ 17:22:27
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Emma

nej så tråkigt! :'( Sköt om er!

2009-09-02 @ 21:32:56
URL: http://emki.se
Postat av: Therese

Tänker på er! <3



Kramar i massor!

2009-09-02 @ 22:55:24
URL: http://www.arcticpaws.se
Postat av: Malin

Gud vad trist å läsa!:(

KRAAM <3

2009-09-04 @ 02:35:32
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Marie-Louise

Nelly fick ett bra och långt liv hos er. Tänk på alla roliga och trevliga stunder ni haft tillsammans och att hon finns kvar så länge minnena lever...

2009-09-04 @ 07:21:23
Postat av: Annika

Vet tagit själv detta beslut med vår

gamling som för alltid lever kvar i våra

hjärtan.Det är bra att du inte lät henne

lida förstår ni saknar henne.Så fina bilder

och fint du skrivit får tårar i ögonen.

Så tråkigt men så roligt att följa din blogg.

Kram kram

2009-09-05 @ 10:40:25
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Catti

GRATTIS till uppflytt och vinst idag!! :)

2009-09-05 @ 17:24:02
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Marina

Nej så tråkigt, men ni får tänka på alla fina stunder ni haft tillsammans med Nelly. Fina bilder och jätte fint skrivet om er Nelly.

Sköt om er!!

/Marina

2009-09-24 @ 12:45:44
URL: http://www.jackandthetiger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0