Kallt och snö

Ja det kalla vädret fortsätter,termometern envisas med att visa -23 grader varenda dag. Dessutom snöade det också igår    konstigt när det var så kallt. Jag har mest hållit mig hemma,bara korta kissprommisar med hundarna. Både Nelly och Nova hoppar på tre ben ute och vill fort in i värmen igen medans Puma inte verkar bry sig så mycket,det är matte som fryser och vill springa in 

Jag har kört lite inomhus aktiviteter med Puma,vi har tränat på ingångar,platsliggning osv. Provade träna skall också men då fick vi sällskap av Nelly och Nova....dom skällde för glatta livet medans Puma inte sa ett pip och såg alldeles olycklig ut  Får nog träna det momentet när vi är ensamen ute. För övrigt brukar jag stänga in Nova och Nelly i vardagsrummet med ett kompostgaller när jag ska träna lydnad med Puma. Nelly brukar inte bry sig så mycket men Nova följer allt med stort intresse,när jag säger sitt eller ligg åt Puma gör Nova samma sak i vardagsrummet 

Nu har jag iallafall lagat min spark    så bara det blir lite mildare väder ska jag och Nova börja sparka.Eftersom Evelina varit sjuk så mycket i vinter    har inte Nova fått röra sig så mycket så sparkningen kommer jag prioritera för Nova. Naturligtvis ska jag prova ta en runda med Puma också men Nova har mest behov av denna aktivitet just nu känns det som.
 Evelina har tillfrisknat bra från körtelfebern (två omgångar med halsfluss hann hon också med) men hon får ännu inte vara med på idrotten i skolan. Snart är det agility-tävlingar i Haparanda och varken Evve eller Nova är väl i någon bra form just nu men vi åker dit iallafall och tar dagen som den kommer. Just denna tävlingshelg i Happis är så rolig att vara på, då träffar man alla dessa hundmänniskor som man inte sett sedan i somras   Och agility är ju en så rolig sport att titta på,allt kan ju hända. Får bara hoppas att den helgen inte blir så kall, inte kul att sitta i ett ridhus och frysa 

Ha det så gött där ute i kylan , nu blir det lite kaffe och sedan kika runt bland andra bloggsidor...  

Kommentarer
Postat av: Maria

Tackar!

gud vad ni är duktiga att träna lydnad. Jag skulle också behöva ta mig i kragen när det gäller lydnads/bruks träningen. Har ju som mål att starta Donna i appellspår och Lava i lydnadsklass 1...hmmm vi ser väl hur det blir med det.

2009-02-08 @ 09:39:01
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0