Välkommen år 2009

Nyårsaftonen firades hos mina föräldrar.Nova fick vara i sin bur i hallen under tolvslaget.    Medans Jonte och mina föräldrar var ute och sköt raketer,poppade jag och hundarna musik.Nova var lugn och trygg i buren.Eftersom Puma fått en pipleksak att roa sig med    var Nova helt koncentrerad på att stirra på henne och leksaken.När vi senare släppte ut Nova från buren lekte hon med pipleksaken helt obekymrad även om det sköts en o annan raket/smällare lite senare under natten.Men skönt att nyårsaftonen äntligen är över,det är jobbigt att ha en rädd hund.Här i stan har det smällt smällare och raketer i flera dagar så det har varit svårt att rasta Nova.Och föresten...lätt att gnälla på hundägare om bajshögar men ingen verka plocka upp allt skräp det blir efter raketerna 

Har varit runt lite och kikat i andra bloggar och sett att nästan alla skrivit upp olika mål dom har under det nya året.Det är jättebra att sätta upp olika mål     för då har man något att träna för och det är lättare att köra ett träningspass även om det skulle ta emot ibland.Jag har valt att inte sätta upp så stora mål för mig och Puma i år.Vi ska fortsätta träna lydnad/bruks och spår och känna oss för vad som känns roligt.Det viktigaste för mig är att ha kul med Puma och jag känner redan nu att jag fått en toppenfin träningskompis   
Evelina har provat lite agility med Puma och hon älskar tunnlarna,gungbrädan och slalomet.Så i det sammanhanget kommer Evelina och Puma dyka upp så småningom   
Ett av mina mål är iallafall att jag och Puma ska komma igång ordentligt med träningen och kliva på tävlingsplan i lydnaden under år 2009    Jag längtar redan till sommaren,är less på all snö och kyla 
Influensan håller i sig men jag har börjat känna mig lite bättre.Dock har jag en envis hosta som är skitjobbig på nätterna och när jag går ut i kylan för att rasta hundarna.Så jag ligger lite lågt nu med långpromenader och hundträning tills man piggnat till och börjar få orken tillbaka.. 

God fortsättning på det nya året önskar jag alla som läser min blogg!  


Kommentarer
Postat av: ullis

God fortsättning på 2009!

Krya på dig!

Kram7Ullis

2009-01-03 @ 00:47:21
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Siv å Pärra

Hej! å god fortsättning på dig å. Vi tänkte börja träna lydnad lite mer ordentligt, jag å Maria A och Anki med Tritte, kul om du å hänger med! Vi höres!

2009-01-03 @ 22:39:44
Postat av: Lena

Hej Siv,självklart hakar jag på,vad kul!!

2009-01-04 @ 15:34:50
Postat av: Maria

Vad kul att du också bloggar, då ska vi börja läsa här också vad ni har för er ;) Ja Lava börjar bli riktigt duktig på kontaktfälten. Men just nu är det de roligaste som finns så hon tar balansen hela tiden... Vi måste också ta oss i kragen med lydnaden men den är ju inte lika kul tycker matte.

Ha en bra fortsättning på det nya året!

2009-01-04 @ 15:55:11
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0