Så var det fredag

Så var det fredag igen .Igår blev jag bjuden på middag hos Sussi   Ola var kock  för kvällen och han lagade en supergod matpaj som innehöll en massa mumsiga ingredienser.Därefter åt vi fruktsallad med vaniljsås och drack kaffe.Allt var supergott   Senare på kvällen när jag kom hem kikade Malle förbi på kaffe.Vi satt och surrade i timmar (kan ju "skylla på" att vi inte träffas så ofta) och det var så trevligt. 

Idag började jag med en lång promenad med Nova och Puma.Det var skönt att äntligen komma ut på en ordentlig prommis.Solen var framme och det var riktigt skönt ute även om det bet lite i kinderna   Därefter åkte jag till klubben och tränade lite lydnad med Puma.Vi körde lite fritt följ,inkallning och provade även lite framförgående men mest busade vi och hade dragkamp.Därefter körde jag lite lydnad med Nova,bara "säkra moment" som jag vet att hon kan.Det brukar jag alltid göra eftersom jag inte vill styra upp träningen med Nova.Det kan ju lätt bli fel om Evelina lär in på ett visst sätt och jag på ett annat.Och Nova är ju så signalkänslig   Dessutom är ju Evve mer insatt i lydnaden och alla momenten så hon får bli min och Pumas coatch till sommaren 

Ikväll blev det en till sväng till klubben eftersom Evelina ville att jag skulle filma henne när hon körde lite lydnad med Nova.Hade tänkt köra ett snabbt pass med Puma igen men mina fingrar var stelfrusna (eftersom man inte kan använda vantar när man filmar) och jag började frysa efter filmningen så det blev att åka hem istället och dricka hett the´.Det är som jag sagt tidigare, jag längtar redan till sommaren!


Kommentarer
Postat av: Ola

Vad glad jag blir att det smakade gott.Blir nog fler ggr, får väl följa med å träna lite, var ju länge sedan nu. skickar med länken till anja.

http://anjasflock.bloggagratis.se/presentation/

2009-01-13 @ 20:06:07
Postat av: Lena

Kul att du skickade länken,då ska jag gå in o kika!

2009-01-13 @ 23:20:11
Postat av: Nina

Vad du är seriös som tränar lydnad nu! Jag har ingen motivation alls den här tiden på året, det är helt enkelt inte kul att träna lydnad när det är kallt ute! Tur att alla inte är lika lata som mig... ;)

2009-01-14 @ 09:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0