Rik för en dag

Äntligen är skattepengarna här    Och så fort dom landat på kontot händer det ju något....    antingen går bilen sönder, tv:n brinner upp, akvariet läcker eller något annat "superkul"
I år tänkte jag glädja tandläkaren lite...för två dagar sedan lossnade en plomb från tanden    så nu får han mina skattepengar istället...nåväl det är ju tur att pengarna finns där när det händer något. Har jag tur   får jag behålla några slantar som jag kan behöva när jag ska iväg till vetrinären och HD/AD röntga Puma och Nova.
För övrigt har jag faktiskt kunnat göra något roligt för mina skattepengar också så ibland har man flyt...
Bland annat har jag använt pengarna till valpköp av både Nova och Puma, det slår ju allt, hundar är livet 

Igår var jag och tränade med Puma   på klubben. Jag och Malin med Nessa tränade sida vid sida, ibland väldigt nära varandra så hundarna fick störning. Jag tränade fot, stanna kvar, inkallning, ställande och lite apportering. Puma har blivit lite mer positiv till apporten så det gick jättebra   känns skönt att det börjar lossna.
Hade precis tänkt avsluta träningspasset och hämta kopplet som låg någon meter ifrån oss när Puma fick broccoli i hjärnan  Malin leker med Nessa med en repboll och tydligen tänkte Puma: MIN REPBOLL så hon rusar fram och knycker helt fräckt repbollen av Nessa.Pumas överlyckliga triumf förbyttes snabbt när Nessa bestämt visade att det var hennes leksak schäferskrället hade i munnen. Lite tumult uppstod men sen fick dom snällt ligga bredvid varandra ett tag medans jag och Malin pratade.

 Sedan tränade vi lydnadsklass 1. Siv kommenderade och jag fick lite tips och råd vad vi ska tänka på för att komma vidare i momenten. Hemläxa   i läggande under gång, har inte alls tränat detta utan att använda kraftig dk. Så det blir nästa projekt att ta tag i.

Vi körde även budföring, Monika fick vara mottagare. Jag har inte kört budföring sedan kursen så när jag skulle skicka iväg Puma första gången sprang hon knappt halva sträckan, stannade och kom tillbaka. Sedan när vi gjorde om det (med en glatt tjoande Monika på andra sidan) förstod hon att det var ok att sticka ifrån matte och då gick det bättre

Idag tog vi en vilodag från hundträningen. Hade svårt att somna igår, pigg som en lärka så jag pysslade på med att vika tvätt, diska och titta tv. Resultatet av det blev tre timmars sömn innan väckarklockan ringde på morgonen. Och resultatet av det blev att den pigga lärkan såg ut som en skadeskjuten kråka när hon åkte iväg till jobbet 

Ha det gott! 


Kommentarer
Postat av: Malin & Nessa

Var hittar du alla underbara smilys'? :-D Jag måste säga att jag fnittrar gott åt dem :-D De där två som "slåss" är ju helt underbara.

Nessa tycker allt att Puma är väldigt fräck.

Matte tycker dock att Nessa är en hycklare. Nessa hade ju inte direkt försuttit en chans att knycka Pumas boll. ;-)

2009-06-10 @ 07:27:39
Postat av: Maria

Jaa fler platsliggningar måste vi göra :) Vill Puma "busa" är det helt ok för oss, fast jag förstår att du inte vill det...

Lava skulle också behöva träna lite lydnad och platsliggning, men jag orkar bara inte. Får ta det efter semestern. Nu ligger allt fokus på agilityn så vi kommer oss runt en bana i sommar utan disk :)

2009-06-10 @ 07:52:24
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Emma

spännande med HD/ad röntgen, kommer säkert gå bra :) Ska bli kul att se er tävla sen när ni är redo :)

2009-06-12 @ 12:40:27
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0