Årets första spår!

Idag har jag och Puma varit och spårat i skogen  Det var fläckvis med snö men det gick ändå bra att lägga ett apell-spår. Jag satte 4+1 pinnar i spåret och Puma plockade upp allihopa, duktig tjej    Sista vinkeln hade hon lite problem med,snurrade på ett bra tag innan hon plockade upp spåret igen. Upptäckte att jag lagt en pinne ganska nära vinkeln så hon kanske kände att den låg där i närheten.

Med i skogen var också Maria o Kira, A-C och Andreas med Triton och Linneá? med en dobermantik som var 7 månader. Vi hade toppenväder    och det känns kul att spårsäsongen äntligen kommer igång. Efter spårningen körde vi skott träning   Maria fick vara skytt och det gick bra för alla hundarna.

Idag har jag även hunnit städa bilen och tvätta den   dammsugit här hemma och vaskat golven    det är inte klokt vad det dras in grus den här årstiden, bra peeling för fötterna när man går barfota inomhus   

Nu ska jag åka och tanka bilen, imorgon bär det iväg till Piteå på morgonen. Rapport och bilder kommer i bloggen från Pumas MH, håll till godo 



 Puma med kullbror 7 veckor.
Puma är på väg att ta ett rejält grepp i trasan 

Kommentarer
Postat av: Marie Louise

Lycka till på MH:t.... sen är det bara att sätta igång och tävla med målet på eliten....

2009-05-02 @ 07:00:26
URL: http://www.sundlings-hundliv.se
Postat av: Maria och Lava

Tack för Grattis! Lava är så mallig nu hihihi

Vad spännande med MH, då kan du snart tävla. Vi hoppas att vi kommer med på Malmens MH.

Vi syns imorron

2009-05-03 @ 17:14:43
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0