Nervös men glad matte

Så har vi varit och tävlat igen  i lydnad. Vi föll på målsnöret, ynka 3 poäng från förstapris men jag är jättenöjd ändå. Lydnaden var först och platsliggningen kom sist. Var himla nervös innan  platsliggningen men jag försökte andas lugnt och tydligen fungerade det för schäfertösen låg kvar och vi fick en 10:a!

I lydnaden gick det jättebra, Puma var med på noterna trots att det var så varmt och kvavt ute  Hon var väldigt loj under uppvärmningen, ville mest lukta runt på marken....troligen kände hon av min nervositet...

Men väl ute på lydnadsplanen släppte min nervositet och vi gjorde en kanonstart med 9.5 på linförigheten
Så himla glad, vi kan ju!


Här är poängen från lydnadstävlingen:

Platsliggande: 10 p
 
 Tandvisning: 10 p

 Linförighet: 9.5 p
( ss)

 Läggande: 8.5 (lite seg)

 Inkallande: 9 (avslut) 

 Ställande: 0 (tar steg, dk, två kommandon)

Apportering 7 (dk, lätt tugg)

Hopp över hinder: 10 p

Helhetsintryck 8 p

Summa: 157 p


I ställande som vi nollade vet jag inte vad som har hänt...  Bara några dagar innan tävlingen har detta moment krånglat för oss. Puma stannar inte utan går sakta några steg efter mig så jag får ge henne dk eller stanna henne med handen...
På träningarna innan har det gått jättebra och i de tre senaste tävlingarna fick vi en 8.5, en 9:a och en 10 poängare i detta moment så det är ju något galet jag gör...men vad?? 

Nåväl, får väl klura på det där, vi har ju några veckor på oss innan nästa tävling. Och jag är klart nöjd över Pumas prestationer idag

Imorgon åker Evelina och Nova till Luleå för då är det agility-tävling. Jag och Puma följer med som sällskap så nu har jag packat resväskan och även Puma (se bild nedan)


Upptäckte att Puma lagt en av sina leksaker i min väska..
Schäfertösen har också packat

 
Fina Puma
med sitt pris från dagens tävling.

Nu är det dags att sova...det blir tidigt att kliva upp imorgon!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin och Dante

Vad duktiga ni varit...bra poäng...och så sött att Puma packat hon oxå...man blir så full i skratt åt dessa fyrbenta vänner...

2010-08-15 @ 18:03:36
Postat av: Pigan och Misse

OJOJ - jäkla vad kul! Ett stort GRATTIS till er :))

2010-08-15 @ 23:48:41
Postat av: Lena O

Stort grattis!!

2010-08-16 @ 21:36:22
Postat av: Monica Micke och Sara

Det är väl klart att Puma kan packa egna grejer.....:) Dom är helt enkelt bara för söta...



Ställandet klurar vi på till helgen när Carina kommer - det blir nog bra...:)Visst har du fått mitt mail..??

2010-08-17 @ 23:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0