Ut i skogen

I lördags var vi ett gäng som åkte ut och spårade efter bomselevägen. Medans spåren fick ligga bjöd Monika på korv, kaffe och fika  

Vi hade det riktigt mysigt runt elden, en kväll att minnas till vintern när snön rasar utanför!

Spåret började inte så bra eller rättare sagt just innan för Puma slet sig ur halsbandet när jag böjde mig in i bilen för att ta fram mina spårhandskar. Men när hon tokrusade iväg mot spåret lyckades jag stoppa henne med ett kraftigt NEJ som hördes över hela bomselevägen....Men spåret gick bra, förutom just innan andra pinnen där jag hade gjort en vinkel till höger och alldeles snett framför till vänster låg två ren-kadaver. Tror ni hon tog vinkeln? Jag trodde inte det skulle bli några problem men ack så jag bedrog mig... Puma spårade rakt till kadavrena och efter en rejäl diskussion med schäfertösen om vett och etikett  i spårskogen tog hon snabbt upp spåret igen, tog vinkeln och hittade pinnen efter några meter till mattes och Pumas stora glädje. I övrigt gick spåret som på räls, duktiga Puma

Nova spårade på i rekordfart, jag höll in linan så gott det gick, hon vill gärna vinda lite hit och dit i spåret.
I vinklarna har hon börjat göra en vid cirkel har jag märkt för att kolla av lite extra men i hennes fart hinner man knappt blinka så är hon på väg åt rätt håll, det är bara att hålla i hatten Alla pinnarna upphittade, så duktig
tjej  Slutpinnen fick hon bära till bilen där dom andra stod och väntade på oss. Lite osäker men ändå stolt gick hon fram till gruppen och visade sin pinne och när alla berömde henne  började hon göra lekinviter mot Per som hon inte är bekant med. Så roligt att se!!

Och här kommer några bilder jag fotade, några är även lånade från Monikas och Pigans blogg/facebook.


 Ute i skogen.
 Pigan, Per, Marie-Louise och jag.

 
M-L och Per vid elden.

 
 Monika och Marie-Louise.

 
Gänget samlat vid elden.

 
 Korvgrillning och fika 

 
Mums!!

 
Lilla Mimmi


 
 Iza filosoferar
Laddar nog för spåret...

Micke pratar


Sara kollar omgivningen


Aramis med glimten i ögat


Puma och Nova poserar framför
kameran


Skogs-racing!


Nova leker med Per
efter spårningen

På söndag morgon vaknade jag av att telefonen ringde. En kompis berättade att en bilverkstad brann här i Gällivare. Från mitt köksfönster kunde jag se tjock, svart rök välla upp i luften...



Obehagligt men som tur var kom ingen till skada. Synd bara för dom boende runt omkring,
kan förstå att brandlukten måste ha varit hemsk inne och utanför deras hem...  

Ledig imorgon och till helgen  En del hund-aktiviteter är inplanerade men även umgås med vänner och massor av vila  

Återkommer inom kort!


Kommentarer
Postat av: Monica Micke och Sara

Ja oj vad härligt vi hade och vi ska ut fler gånger - eller hur!!



Vad härliga bilder helst det på "pensionärstanterna" som sitter och filosoferar....:) Oj vad jag skrattade när jag såg det - tror att jag "lånar" det utav dig.



Ha det

2010-08-07 @ 12:58:09
Postat av: Lena

Ha, ha ja det är bara att låna :)

2010-08-07 @ 13:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0