Att vara stark

Tänker tillbaka på året som gått och jämfört med förra året 2009...Det här året har varit så mycket lättare och jag kommer mest ihåg bara det positiva som har hänt under 2010. Jag har haft så roligt med mina vänner runt omkring mig och min kära familj. Och med Pumabus som lyckats storma in i mitt hjärta efter sorgen från våran älskade Nelly  Här kommer en dikt som jag hittade i en blogg för länge sedan. Jag tycker den är så bra!


ATT VARA STARK

 Att vara stark är inte
 att aldrig falla,
 att alltid veta
 att alltid kunna

 Att vara stark är inte
 att alltid hoppa högst eller vilja mest.
 Att vara stark är inte
att lyfta tyngst,
 att komma längst eller alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
 att acceptera dess kraft,
 att ta del av den
 att falla till botten,
slå sig hårt och komma upp igen.

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark är
att se ljus i mörkret och 
 att alltid kämpa
 för att nå dit.

Författare okänd.


Puman

Kallt och snöigt idag, bara korta rastningar med hundarna. Julen närmar sig med stormsteg och jag har ännu lite julklappar kvar att köpa.

Ha en fortsatt trevlig fjärde advent och stressa inte ute i julyran!

 


Kommentarer
Postat av: Monica Micke och Sara

Oj vilken fin dikt och vad sann...:)Får jag knycka den..



God Jul och Gott Nytt år!



Från oss alla till er alla!

2010-12-21 @ 08:29:35
Postat av: Lena

Självklart får du knycka dikten :)

Vi kanske syns under juldagarna och

God Jul och Gott Nytt År!!

2010-12-22 @ 10:10:19
Postat av: Siv å Pärra

God Jul och Gott Nytt År!!!

2010-12-23 @ 20:47:01
URL: http://nemarsparran.hundsida.se
Postat av: Annika m grabbar

Fin dikt sköönt du haft ett bättre år:)

Ha nu en riktigt god jul och hoppas du

får ännu ett jättebra år nästa Kram kram

2010-12-24 @ 02:32:01
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0