No more ledighet...

No more ledighet på jättelänge...  Nu är det några veckor kvar innan lite ledighet till påsken. Och eftersom jag har hamnat i en riktig trötthets period  där jag allt för ofta somnat sittande i soffan  hoppas jag att man snart piggnar till...

Det har ju redan gått en bra bit in på det nya året och många tränings tillfällen har det knappast blivit...trist med både kylan och all snö som kommit. Puma har då mått toppen även om det varit många kalla prommisar men hon har hållit sig varm med täcket även då hon har störtdykit ner i snön...en riktig glädjespridare har hon varit på promenaderna  vem kan inte låta bli att le åt hennes vilda framfart...

Jag har iallafall anmält mig till lydnadsträning inomhus i ridhuset med collie-gänget så det ska bli riktigt roligt att komma igång igen. Första träningen var nu på lör men eftersom det var så kallt ute  kände jag att varken jag eller Puma skulle må bra av att sätta oss i en kall bil efter träningen så jag hoppade över. Hoppas det blir lite mildare ute nästa gång så vi kan vara med   

Min bil har också blivit less på kylan och vägrar starta  Troligtvis har den fått en ispropp och fast jag bjöd på lite T-sprit i morse  vägrade den samarbeta...hmm...nåväl får väl försöka få in den i ett varmgarage när den är så stinslig

Har även varit förbi Siv och kikat på hennes nya stjärnskott Den-Du. Så himla fin schäferpojke  
Oj oj vad man blir valpsugen   Men med energiknippet Puma  här hemma räcker det gott och väl ett tag framöver


 
                                                             Två glada hundar på promenad

      


Evelina har fyllt år och gjorde en
supergod tårta


Min Clivia har börjat blomma mitt i januari
 och lyser upp i vintermörkret. Fler blommor
 är på väg!

 

 
 


Kommentarer
Postat av: Marie Louise

Vad ger du din Clivia att dricka när den är så vacker. Min har inte blommat på flera år... riskerar snart att åka i sophinken...

2011-01-29 @ 10:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0