Lite träning

För någon helg sedan samlades vi ett gäng och tränade tillsammans  Det var mycket givande för mig och Puma, dels fick jag tillbaka träningslusten och sedan hade vi ju så kul ihop så det var en bra start för säsongen!

 
 Ute i spårskogen med korv och kaffe

Jag lade ett eget spår till Puma med mycket kringel krokar och vinklar för att se vad hon presterar så här efter vinter vilan. Jisses vad duktig hon var Hel taggad på sin uppgift spårade hon och hittade alla 5 st pinnar plus slutpinnen.
Jag kan erkänna att jag tappade bort mig delvis i spåret   kände inte igen att jag hade gått just där så det var bara att lita på Puma och hänga med i spårlinan. Och pinne efter pinne plockade hon upp, duktig tjej

Vi tränade även budföring med störning och så länge folk stod i klunga efter kanten gick det bra men så fort någon lämnade sin plats och gick tvärs över planen var hon tvungen att dra en repa dit  innan hon stack till budföraren som var Monika. Monika jobbade så suveränt för att bryta Pumas ofog och vi fick ett bra avslut. Tack Monika

Idag har jag och Evelina varit och tränat i regnet  med vovvarna. Ville inte köra någon budföring eftersom det var halt i gräset men vi körde lite fotgående och pysslade på med inkallning med ställande mm. Blev såå glad när Puma kunde koncentrera sig på mig och inte stack till Nova titt som tätt. Har nämligen haft problem med det förra året men nu kanske schäfertösen har mognat lite i skallen...  Som avslutning provade jag göra en platsliggning med Puma och passade på att röra mig lite runt omkring. Evelina gick och gömde sig för Nova och i några sekunder gick jag bakom klubbstugan för att testa Puma.Men hon låg kvar, vad skönt

Ett lyckat träningspass idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0